A4 flyer

Voor een succesvolle reclamecampagne

Flyers uitbrengen in een A4 flyer formaat leveren goede resultaten op vanwege de aanwezige ruimte. Toch is het geen standaard gegeven wanneer je voor het A4-formaat kiest, dat er direct sprake is van een succesvolle promotieactiviteit. Veel hangt ook af van het ontwerp van de flyer en op welke manier de afdruk van de flyers heeft plaatsgevonden. Wanneer je besluit om je campagne middels een A4 flyer formaat te voeren, dan staan je diverse opties ter beschikking om het uiterlijk van het eindformaat verder te perfectioneren.

Aspecten als bedrukking, materiaal en afwerking zijn enkele mogelijkheden om je flyer te perfectioneren. Een groot voordeel van het verkiezen van een A4 formaat flyer boven andere formaten, is de extra ruimte. Met name als je bedrijfsmatig bezig bent is de extra ruimte een ware aanwinst om je product of dienst uitvoerig te visualiseren.

Opties A4 flyer

Een A4 flyer meet 21 centimeter bij 29,7 centimeter en is in het algemeen makkelijk te bedrukken. Wanneer je een bestelling plaatst voor het laten bedrukken van A4 flyers, heb je de optie om te kiezen tussen enkelzijdige of dubbelzijdige bedrukking. Daarnaast is het mogelijk te gaan voor full colour 4/0 of full colour 4/4. De cijfers 4/0 en 4/4 hebben niets met breuken te maken. Deze cijfers geven het aantal kleuren aan en dan specifiek de voor- en de achterzijde van de A4. Het eerste cijfer heeft betrekking op de voorkant van de flyer en het tweede cijfer de achterkant. Indien het cijfer tussen de 1 en 3 ligt, dan bedoelt de drukkerij dat je de keuze hebt uit PMS kleuren. PMS staat voor Pantone Matching System en is naast CMYK en RGB een kleurcodering voor drukwerk.


Het voordeel van PMS is, dat deze goedkoper is dan de full colour optie. PMS werkt met maximaal 3 kleuren waardoor het een goedkoper alternatief vormt. De kleur kies je uit een waaier en elke kleur heeft een uniek nummer, waardoor de kleur zelf ook altijd identiek blijft. Het is namelijk een standaard en daardoor blijven de kleuren altijd hetzelfde indien je in de toekomst voor een andere drukkerij kiest. Terugkomend op ons verhaal over de cijfers; is het cijfer een 4, dan heb je te maken met full colour en is het mogelijk om elke kleur te gebruiken. Indien er een 0 voorkomt, betekent het dat desbetreffende kant onbedrukt blijft.

Papierdikte

Nadat de keuze wat betreft bedrukking vaststaat, is het de beurt aan papierdikte. De mogelijkheden zijn zeer ruim. Voor een A4 flyer varieert papierdikte tussen 80 grams en 350 grams. Wil je de kosten laag houden? Dan is 80 grams papier gemaakt van gerecycled papier de oplossing. Dit papier is in het mat uitgevoerd en leent zich uitermate goed om beschreven te worden. Mat zorgt ervoor dat glans ontbreekt waardoor je ook minder met vlekken te maken krijgt op de A4.

Nog een lichte papiersoort is 100 grams. Dit papier is verkrijgbaar in mat of in glans en vaak staat er ‘MC’ achter, wat voor Machine Coated staat. Wanneer daarvan sprake is, betekent het dat het papier van een speciale laag is voorzien zodat de A4 beter te bedrukken is. De inkt blijft minder lang nat en tevens zorgt het voor een betere hechting. Eigenlijk is MC een breed begrip. Het omvat namelijk een reeks aan coatings zoals mat, silk en gesatineerd. Silk staat ook wel bekend als zijdeglans en gesatineerd als extra glanzend. Hecht je veel waarde aan een goede weergave en met name het fijnere werk? Machine Coated papier is dan een echte aanrader. Je loopt wel de risico dat er krassen ontstaan, maar ook dat is op te lossen middels speciale lak waarover later meer.

100 grams papier is naast mat ook verkrijgbaar in zijdeglans. Zijdeglans zorgt voor een lichte glans en dat heeft weer een positief effect op de weergave. De mogelijkheid bestaat ook om te opteren voor waterbestendig papier. In dit geval gaat het om 120 grams papier en het voordeel is dat voor beide kanten 4/4 geldt. Wil je een A4 flyer op ander licht papiersoort drukken? Met 135 grams mat of glanzend krijg je dat voor mekaar.

Lay-out A4 flyer

Met een A4-formaat flyer heb je genoeg speelruimte als het gaat om het maken van de lay-out. Het formaat leent zich namelijk uitstekend om te vouwen. Zo is het mogelijk een flyer bestaande uit 3 delen te creëren. Dit maakt dat je flyer makkelijk mee te nemen valt. Een ander groot voordeel is het gebruiksgemak. Heb je een printer thuis staan, het A4-formaat is zo af te drukken. Speciaal apparatuur is niet echt nodig. Dubbelvouwen van een A4 flyer gebeurt ook vaak. Je krijgt dan twee A5-formaten ter beschikking.

Benutten ruimte pamflet

Nu je de technische kant van het verhaal weet, is het handig te weten op wat voor specifieke wijze de voordelen van een A4 flyer te benutten zijn. Het grootste voordeel dat we hebben aangeven van een A4 flyer is de ruimte. In de praktijk vertaalt dit zich naar het feit dat er meer in detail te treden valt. Met name handig als je de flyer voor bedrijfsmatige doeleinden gebruikt. Heb je een product of dienst dat zich ervoor leent om in detail te treden, dit formaat is daar perfect voor in te zetten. Denk maar aan het feit dat je meerdere foto’s nodig hebt om uit te leggen wat je aanbod precies inhoudt. Verkoop je bijvoorbeeld laminaat, dan heb je veel meer ruimte nodig om aan te geven hoe het één en ander oogt binnen een bepaalde ruimte.

Met diverse afbeeldingen in verschillende omstandigheden is de tekst op de juiste manier te onderbouwen. Tevens loop je ook niet het risico dat je flyer er onoverzichtelijk gaat uitzien of dat het onduidelijk is waar nu de focus op ligt. Een groter formaat voegt ook een stukje luxe aan het geheel toe. En vandaar dat een A4 flyer perfect in te zetten is als je naast het verschaffen van informatie ook professioneel wilt overkomen.

Kansen en een effectieve flyer

Kansen spelen ook een rol als je flyers gebruikt voor promotie. Een gevouwen A4 flyer biedt daar ondersteuning in. Stel dat je meerdere producten met je flyer promoot. Allemaal op een eigen pagina. Mocht het zo zijn dat bijvoorbeeld het eerste product niet de aandacht trekt van de ontvanger, heb je altijd nog de overige pagina’s om de klant over te halen. Ook biedt een A4 flyer je de mogelijkheid bedrijfsgegevens of overige relevante informatie op een aparte bladzijde te plaatsen. Door op deze manier te werken creëer je niet alleen betere kansen, maar het doet ook de overzichtelijkheid goed. Zeer belangrijk als je wilt beschikken over effectieve flyer.

Een A4 flyer biedt vele voordelen. De vele opties maken het mogelijk dat dit type flyer inzetbaar is op vele manieren waardoor je makkelijker je doel bereikt. Daarnaast zorgt de extra ruimte dat je meerdere kansen hebt om op te vallen. Door een juiste combinatie van papierdikte en afwerking is het zelfs mogelijk om over een chique flyer te beschikken. Pak je het ontwerp van een A4 flyer goed aan, dan is de kans op een succesvolle reclamecampagne groter.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Deze website maakt gebruik van functionele en statistieken cookies, die nodig zijn om deze site zo goed mogelijk te laten functioneren.

Wij gebruiken cookies voor de volgende redenen:

Functioneel Noodzakelijk voor het functioneren van de website (vereist)

Statistieken Voor analyse doeleinden om de website te verbeteren (vereist)

Social Media Voor het laten functioneren van like buttons

Advertenties Om bij te houden welke advertenties je al hebt gezien en hoe vaak

Interesses Om informatie en advertenties zoveel mogelijk te laten aansluiten bij je interesses

Voorwaarden
Disclaimer
Privacy

Verwijder je cookies uit je browser dan kan je keuze niet worden herkend en zal je opnieuw over het gebruik van cookies worden geïnformeerd en om toestemming worden gevraagd.

Sluiten