Veelgestelde vragen

Het laten drukken van flyers

oordat je een flyer laat drukken ga je op onderzoek uit. Je bekijkt de mogelijkheden en het belangrijkste: het kostenplaatje. Degene die je benadert om je te helpen met je flyer verschaft de nodige informatie. Niet alleen mondeling, maar ook schriftelijk en online. De dienstverlener gaat er vaak vanuit dat met al deze opties de klant voldoende voorzien is van informatie. In de praktijk blijkt dat toch niet zo te zijn. Wat voor de drukker vanzelfsprekend is, voor jou als klant is het omgekeerde het geval. Veelgestelde vragen bieden een oplossing voor dat soort situaties. Nu zijn er een hoop vragen te stellen en het is niet de bedoeling die allemaal op te sommen. Waar het om gaat is, dat bepaalde aspecten zwaarder wegen. Omdat deze zwaarder wegen moet je letten of bepaalde standaardinformatie wel is aangegeven. Die standaardinformatie, daar gaan wij het over hebben.

Bescherming persoonlijk gegevens

Een vaak voorkomende vraag bij een drukkerij waar online bestelling plaatsvinden, is of persoonlijke gegevens wel beschermd zijn. Hetzelfde geldt voor data dat over en weer gaat. Is het wel of niet zichtbaar voor anderen. Als klant kijken je of er ergens is aangegeven hoe de omgang met persoonlijke gegevens is beschreven. Staat aangegeven dat persoonlijke gegevens beschermd zijn? Zo ja, op basis van welke wet? Gaat het om data dat niet zichtbaar is voor derden, dan moet een SSL-verbinding aanwezig zijn. Je ziet dat aan het http-protocol. Bij een beveiligde verbinding verandert het http-protocol in https. En ook zie je in de balk vaak een slotje staan.

Betalingsvormen

Manier van betalen dien je ook te weten. Kijk of de vaak voorkomende betalingsvormen aanwezig zijn: iDEAL, creditcard en bankoverschrijving. Daarbij moet ook aangegeven zijn hoe het proces verder verloopt nadat betaling heeft plaatsgevonden. Op wat voor manier krijg je bijvoorbeeld een bevestiging? Per e-mail of per post? Wat als je geen bevestiging hebt ontvangen? Op welke wijze vindt informatie over de voortgang plaats? Alles moet duidelijk aangegeven zijn. En je factuur? Krijg je die ook per e-mail of per post? En hoe zit het met het inzien van gegevens? Moet je eerst een account aanmaken om jouw bestelhistorie te bekijken?

 

Registreren

Wanneer je je registreert bij het plaatsen van een bestelling, staat er dan ook aangeven waarom je dat moet doen en wat de voordelen ervan zijn? Is er ook uitleg aanwezig hoe het registratieproces in zijn werk gaat? En wat als je de bestelling wilt annuleren? Tot welk stadium in het bestelproces is dat namelijk mogelijk? En zijn er kosten aan verbonden? Wat als je je order deels wilt wijzigen? Als dat mogelijk is, op welke wijze moet je dat dan doorgeven? Allemaal punten die van belang zijn om teleurstelling te voorkomen.

Niet tevreden over de order

Stel je hebt je order ontvangen maar je bent er niet tevreden over. Hoe moet je dan verder om dit kenbaar te maken? Gaat dat telefonisch? Per e-mail of een contactformulier? En wat is de reactietijd waar je rekening mee moet houden?

Aflevering van je bestelling

Op wat voor wijze vindt aflevering plaats? Alleen op het huisadres of is een ander afleveradres ook mogelijk en als dat zo is, waar geef je dat aan? Is het toegestaan om de bestelling zelf af te halen? En hoe zit het met een spoedlevering?

Aanleveren bestanden

Als je bestanden moet aanleveren, wiens verantwoordelijkheid is dat? Is er ook duidelijk aangegeven waar jij als opdrachtgever op moet letten? En waar let de drukker op? Wordt er alleen gecontroleerd op kleur of ook andere aspecten zoals afloop en het eindformaat? Is het mogelijk dat er een onafhankelijke controle op het ontwerp plaatsvindt? En zo ja, is dat betaald? Indien het ontwerp fouten bevat, corrigeert de dienstverlener dat of moet jij daar zorg voordragen?

Verspreiden van drukwerk

Wanneer je flyers of ander drukwerk wilt laten verspreiden, moet er dan sprake zijn van een bepaalde hoeveelheid? Zo ja, wat zijn de kosten? Als je gebruikmaakt van een verspreidingsgebied, hoe moet je dat aangeven en welke hulpmiddelen zijn er daarvoor aanwezig? Op wat voor wijze wordt het drukwerk verspreid? Gaat dat met ander drukwerk mee? Of gewoon los? En als je een bestelling plaatst, wanneer start het verspreiden?

Door te letten op dit soort punten bij het plaatsen van een bestelling om flyers te laten drukken, voorkom je teleurstelling en rompslomp. Natuurlijk verschilt het per situatie, maar nu je je bewust bent van het proces weet je wat je te doen staat bij je eerstvolgende order.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Deze website maakt gebruik van functionele en statistieken cookies, die nodig zijn om deze site zo goed mogelijk te laten functioneren.

Wij gebruiken cookies voor de volgende redenen:

Functioneel Noodzakelijk voor het functioneren van de website (vereist)

Statistieken Voor analyse doeleinden om de website te verbeteren (vereist)

Social Media Voor het laten functioneren van like buttons

Advertenties Om bij te houden welke advertenties je al hebt gezien en hoe vaak

Interesses Om informatie en advertenties zoveel mogelijk te laten aansluiten bij je interesses

Voorwaarden
Disclaimer
Privacy

Verwijder je cookies uit je browser dan kan je keuze niet worden herkend en zal je opnieuw over het gebruik van cookies worden geïnformeerd en om toestemming worden gevraagd.

Sluiten